GDPR

Společnost For Race s.r.o. je povinna chránit osobní údaje svých zákazníků a postupovat v souladu se zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, s nařízením (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), ode dne účinnosti nařízení, se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a o změně některých zákonů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů, občanským zákoníkem a dalšími souvisejícími právními předpisy. Jaké osobní údaje zpracováváme Co je osobní údaj a kdo je subjektem údajů? Osobní údaj definuje zákon o ochraně osobních údajů jako jakoukoliv informaci týkající se určeného nebo určitelného subjektu údajů. Jedná se o údaj, který je spojený s určitou osobou, který sám o sobě nebo v kombinaci s jinými údaji může vést k identifikaci konkrétní osoby. Subjektem údajů je vždy pouze fyzická osoba. Ve smyslu zákona je tedy náš zákazník – fyzická osoba, která s námi uzavřela smlouvu, subjektem údajů a údaje, které o této osobě zpracováváme, jsou údaje osobní. V oblasti elektronických komunikací se rozlišují 3 základní druhy údajů, které For Race zpracovává: osobní, provozní a lokalizační. Osobní údaj Společnost For Race zpracovává zejména osobní údaje označované jako údaje identifikační. Osobními a identifikačními údaji se rozumí zejména: jméno, příjmení, adresa, kontaktní telefonní číslo, fakturační údaje (např. druh, způsob a objem využívaných služeb), údaje o koncovém zařízení, e-mailové spojení, bankovní spojení a jiné údaje oprávněně o zákazníkovi získané. Ochranu podle zákona o zpracování osobních údajů požívají pouze osobní údaje fyzických osob. Provozní údaj

Proč zpracováváme osobní údaje zákazníka. Pokud se zákazník rozhodne využívat naše služby či produkty a uzavře s námi smlouvu, je společnost For Race povinna získat osobní či identifikační údaje zákazníka a tyto po zákonem definovanou dobu zpracovávat. Zároveň jsme povinni na základě platných právních předpisů zpracovávat údaje, které vznikají v rámci poskytování služeb, a to tzv. provozní údaje a lokalizační údaje. V tomto případě hovoříme o tzv. povinném zpracování, kdy jsou údaje používány pro účely doručení zboží, platebních transakcí , účetní a daňové účely, vymáhání pohledávek atd.

Jak zpracováváme osobní údaje zákazníka. Údaje mohou být zpracovávány automatizovaně i manuálně. Osobní údaje zákazníka shromažďujeme v případě, že si od nás zákazník koupí produkt nebo službu (a to včetně prodeje přes internet, telefonicky, či prostřednictvím jakékoli jiného prodejního kanálu), že se registruje pro určitý produkt nebo službu, že se zeptá na více informací o produktu či službě nebo nás kontaktuje s jiným dotazem a žádá vysvětlení. Používání údajů Osobní data zákazníka můžeme používat pro účely související s poskytováním služeb, což zahrnuje zpracování objednávek, uzavření smlouvy, zasílání vyúčtování, poskytování služeb a produktů, případně informací, které zákazník žádá či odpovědí na stížnosti zákazníka nebo dotazy ohledně účtu. Kromě osobních údajů zpracováváme pro účely poskytování služeb elektronických komunikací tzv. provozní údaje, stejně tak pro další účely, které nám definuje zákon o elektronických komunikacích. Za účelem bezpečnosti a technického rozvoje můžeme také vypracovávat analýzy o tom, jak zákazník využívá služby a produkty. Osobní údaje zákazníka zpracováváme po dobu poskytování objednaných produktů a služeb, resp. až do jejich vypořádání. Tyto postupy upravují délku zpracování jednotlivých osobních údajů, povinnost mlčenlivosti, bezpečnostní pravidla, atd. Opatření proti možnému získání osobních údajů zákazníků třetí osobou jsou jak na úrovni technické (management přístupových práv k systémům, logování přístupů ke klíčovým informacím, zabezpečení zvlášť citlivých informací na úrovni databází apod.), tak i procedurální. Třetí osoby Osobní údaje zákazníků a/nebo údaje o účtu zákazníků můžeme sdělovat třetím stranám pouze za podmínek stanovených právními předpisy České republiky a v souladu s všeobecnými podmínkami, těmito pravidly a případně dalšími dokumenty. Osobní údaje zákazníků mohou být zpřístupněny pouze následujícím subjektům: · společnosti, které zajišťují poskytování doručovacích služeb · subjekty, jimž takové oprávnění dává zákon (např. orgány státní správy), a které požádají formálně správným a standardizovaným způsobem. Příjemce, příjemcem se rozumí každá osoba, které jsou údaje zpřístupněny, a to buď na základě zákona nebo smlouvy. Bezpečnost Pokud by ve výjimečném případě došlo ke specifickému riziku porušení bezpečnosti sítě ve vztahu k ochraně soukromí zákazníků a bude-li takové riziko přesahovat přijímaná opatření, budeme zákazníky informovat o veškerých možnostech docílení nápravy.

Heslo Pro přístup k zákaznickému účtu si zákazník zadává své heslo. Pro maximální bezpečnost zákaznického účtu je třeba zvolit heslo, které neobsahuje několik stejných čísel nebo číselné řady. Zákaznické heslo je třeba chránit a nesdělovat jej třetím osobám. Práva zákazníků Právo na informace Každý subjekt údajů má právo kdykoli kontaktovat společnost For Race a požadovat poskytnutí informací týkajících se: a) osobních údajů o ní uložených, včetně jejich původu a příjemce (příjemců); b) účelu jejich použití; c) osob a zpracovatelů, kterým jsou jejich údaje standardně předávány; d) ustanovení těchto pravidel. Tyto informace by měly být příslušnému žadateli, který o ně projeví zájem, sděleny ve srozumitelné podobě a v přiměřené časové lhůtě, a to obecně v písemné či elektronické podobě. Poskytnutí písemné kopie těchto pravidel se považuje za dostatečný způsob sdělení informací o požadavcích v něm upravených. Právo na vznesení námitky, právo na vymazání či zablokování údajů a právo na opravu Subjekt údajů může kdykoli vznést námitku proti použití jeho údajů, pokud se údaje používají k účelu, který není právně závazný. Toto právo na vznesení námitky platí i v případě, že subjekt údajů dal k použití jeho údajů předchozí souhlas. Oprávněné žádosti o výmaz či změny, subjekt údajů může kdykoli požádat, aby příslušná společnost opravila jeho osobní údaje evidované takovou společností v případě, že tyto údaje jsou neúplné a/nebo nesprávné. Subjekt údajů musí být informován o případech, kdy má zpětvzetí nebo výmaz údajů za následek neplnění smluvních podmínek. Právo na vysvětlení, komentář a zjednání nápravy V případě tvrzení subjektu údajů, že byla porušena jeho práva v důsledku nezákonného použití jeho údajů, zejména pak v případě předložení důkazů o prokazatelném porušení těchto pravidel, je společnost For Race povinna bez zbytečného odkladu zjistit okolnosti případu. Důvodné stížnosti budou vyřízeny v řádné lhůtě a subjekt údajů bude o výsledku vyrozuměn. Musí být zavedeny náležité kanály pro oznamování případů porušení práv na ochranu osobních údajů (např. speciální emailová adresa zřízená Útvarem pro ochranu osobních údajů, právní záležitosti a oblast compliance nebo určena kontaktní osoba, kterou lze přímo kontaktovat online). Společnost For Race je povinna kontaktovat prostřednictvím příslušného kanálu neprodleně Úřad pro ochranu osobních údajů o jakémkoli případu porušení práv na ochranu údajů. Každý subjekt údajů je oprávněn podat stížnost Úřadu pro ochranu osobních údajů. Právo na dotazy a stížnosti: Každý subjekt údajů má právo kdykoli kontaktovat společnosti For Race, která používá jeho osobní údaje, s dotazy a stížnostmi v souvislosti s aplikací těchto pravidel pro ochranu údajů. Povinnosti společnosti For Race jako správce osobních údajů zákazníků Jako správce osobních údajů je naší povinností: · stanovit účel, k němuž mají být osobní údaje zpracovány, · stanovit prostředky a způsob zpracování osobních údajů, · zpracovat pouze přesné osobní údaje, které získal v souladu se zákonem. Je-li to nezbytné, osobní údaje budeme aktualizovat. Zjistí-li správce, že jím zpracované osobní údaje nejsou s ohledem na stanovený účel přesné, provede bez zbytečného odkladu přiměřená opatření, zejména zpracování blokuje a osobní údaje opraví nebo doplní, jinak osobní údaje zlikviduje. Informaci o blokování, opravě, doplnění nebo likvidaci osobních údajů je správce povinen bez zbytečného odkladu předat všem příjemcům, · shromažďovat osobní údaje odpovídající pouze stanovenému účelu a v rozsahu nezbytném pro naplnění stanového účelu, · uchovávat osobní údaje pouze po dobu, která je nezbytná k účelu jejich zpracování, · shromažďovat osobní údaje pouze otevřeně; je vyloučeno shromažďovat údaje pod záminkou jiného účelu nebo jiné činnosti, · nesdružovat osobní údaje, které byly získány k rozdílným účelům. Poučení podle § 21 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů Každý účastník či uživatel (subjekt údajů), který zjistí nebo se domnívá, že společnost For Race provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života subjektu údajů nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může a) požádat For Race o vysvětlení, b) požadovat, aby For Race odstranil takto vzniklý stav. Zejména se může jednat o blokování, provedení opravy, doplnění nebo likvidaci osobních údajů. Je-li žádost subjektu údajů shledána oprávněnou, správce odstraní neprodleně závadný stav. Přístup subjektu údajů k informacím Pokud chce zákazník získat informace o osobních údajích, které o zákazníkovi můžeme shromažďovat či které o zákazníkovi zpracováváme ve smyslu ustanovení § 12 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, potom zákazník postupuje následovně: Informaci o zpracování osobních údajů zákazníka podle tohoto odstavce je naší společností poskytováno zdarma. Informace zákazníkovi poskytneme na základě písemné žádosti, kterou zákazník zašle naší společnosti na adresu sídla společnosti For Race. O způsobu a dalších podmínkách pro poskytnutí informace o zpracování podle tohoto odstavce, nás zákazník písemně kontaktuje na adrese sídla společnosti For Race. Aktualizace osobních údajů Jelikož zpracováváme osobní údaje zákazníků, může nastat situace, kdy dojde k jejich změně. V takovém případě má zákazník povinnost změnu bez zbytečného odkladu oznámit.

Odeslat článek známému   Vytisknout